måndag 16 april 2018

Bilar och bönor igen

Gracie the van

I november skrev jag om mina planer på att sälja mina drömmars bil då det visade sig att jag inte använde den på långa vägar. Nu är bilen såld (via auktionsförfarande på KVD) något som känns både skönt men också lite sorgligt. Som det ser ut nu så kommer jag inte att ersätta min van med en mindre bil. Istället har jag startat upp ett nytt medlemsskap hos Sunfleet eftersom jag har varit väldigt nöjd med den typen av lösning tidigare. Det känns bra att bara betala för själva användningen och slippa skatt, försäkring, besiktning m.m. De senaste månaderna har jag i princip bara använt bilen för att skjutsa hem eller från Storebrors träningar. Dessutom turas vi om att skjutsa ungdomarna så det blir kanske max 2 gånger per vecka - en väg.

Är du nyfiken på att prova bilpool? 

Som medlem i Sunfleet har jag möjlighet att "värva en vän". Erbjudandet går ut på att du får en gratis månadsavgift (värde 169 kr) medan jag får 100 kr att använda vid min nästa resa. Maila mig på antianki@gmail.com om du är sugen på att prova! Win-win för alla inblandade, inklusive miljön - som jag ser det. 

Varför ska man använda Sunfleet?
  • Drivmedel och trängselskatt ingår alltid.
  •  Över 1 500 bilar på närmare 50 orter runt om i Sverige.
  • Boka var du vill, du är inte knuten till en specifik stad eller pool.
  •  Dygnet runt-service.
  • Olika modeller och storlekar att välja bland.
  • Rabatt på Hertz om du vill hyra bil där det inte finns pool

Det här erbjudandet är för övrigt öppet för alla medlemmar i Sunfleet så det är inget "betalt blogginlägg".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin