tisdag 19 januari 2016

Att ge bort upplevelser

Macarons, Ladurée Salon de Thé, Mitsukoshi Ginza

 Macarons, Ladurée Salon de Thé, Mitsukoshi Ginza

I år har jag bestämt mig för att i så stor utsträckning som möjligt ge bort upplevelser istället för saker. Jag inser att det kanske inte alltid kommer att funka fullt ut men jag hoppas kunna genomföra det så långt som möjligt. Jag blir själv gladast för upplevelser, i julklapp fick jag till exempel ett presentkort på brunch.

Jag inledde i januari med att ge min svägerska ett presentkort på Afternoon te tillsammans med mig. Vi ska gå på Salon de thé och äta godsaker! Eller egentligen tjuvstartade jag redan i december då min brorsdotter fick ett årskort till Alfons Åbers kulturhus i julklapp och dottern fick biljetter till Fredrik “Benke” Rydmans uppsättning av Svansjön som gästar Göteborg.

Här näst fyller en kär vän år. Han har redan fått middag ute (jag vann ett presentkort i en adventstävling) och han ska även få en tjusig tårta på själva födelsedagen. Sen fyller jag ju själv 40 år i år och jag ger mig själv en fantastisk upplevelse i form av en resa på Transsibiriska järnvägen i present! Mer om detta i ett annat blogginlägg!

Vilken typ av upplevelse skulle du vilja ha i present?

4 kommentarer:

  1. Hur gammal är din dotter? Jag såg den versionen av Svansjön och både jag och mitt sällskap var rörande överens om att den inte var lämplig för barn. Hans version handlar om knark och prostitution. Tyckte synd om de föräldrar som tagit dit sina barn, de ångrade sig nog. Den var inte ens bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Dottern blir 12 i år så vi får se vad hon tycker. Men tack för "varningen", jag har hört andra som tycker den var fantastisk så det ska bli spännande att se uppsättningen!

      Radera
  2. Jag skulle vilja ha massage, personliga utflykter å Afternoon Tea låter som en typiskt superbra grej för mej. Saker som baka brödkurs å få med brödet hem gillar jag också. Biobesök (med fika, mat etc) är också mysigt å det kan passa många, beroende på film. Å så hade jag gärna fått konsertbiljetter inkl. sällskap.

    Jag har bestämt mej för att ge bort ätbart och helst hemlagat till alla vuxna. Dels så blir det uppskattat av dem jag/vi ger till å dels så visar det mitt ställningstagande mot prylar som man inte bett om.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar upplevelsepresenter. Massage, biobesök, middag, fika etc tar jag gärna emot. När jag fyllde 30 fick jag presentkort på chokladprovning av mitt jobb, det var väldigt uppskattat. Allra helst önskar jag mig dock barnvakt då jag och maken har väldigt lite tid för oss själva.

    Nu i början av året fyller mina barn år och det är väldigt många frågor om önskningar och jag bara suckar eftersom det precis varit jul och de fått allt de önskat sig! Hade varit bra om vi önskat dem upplevelsepresenter inser jag nu. Känns dock svårt att önska dem det eftersom det för mig nästan är synonymt med att be om barnvakt...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin