torsdag 30 juli 2015

Hemma igen






Klassisk bild från Zanzibar, dhow i solnedgång

Nu är vi hemma igen efter vår fantastiska resa! Nu håller jag på att smälta intrycken och sortera bilderna så att jag kan fortsätta med del 2 av min reseberättelse (del 1 om förberedelserna hittar du här). Jag fick många bra tips (ta med sjal, många dollarsedlar och tvätta under resan) innan från flera av er läsare och de kom verkligen till användning. Sammanfattningsvis var resan mycket lyckad, inga större missöden, fantastisk safari och härligt att uppleva så mycket spännande saker tillsammans med mina barn. Resan har verkligen gett mersmak på både Tanzania som andra delar av Afrika och jag blev även väldigt förtjust i Zanzibar.

I nästa inlägg kommer jag att skriva mer om första delen av vår resa, safarin och snabbvisiten i Dar Es Salaam. Därefter kommer jag att skriva ett inlägg om Zanzibar innan jag avslutar med att skriva lite mer om allmänna saker som att resa ensam med barn sånt.

Vad vill du höra mer om?

4 kommentarer:

  1. Häftigt! Kunde många engelska? Hur klarade ni värmen? Hur var maten?

    SvaraRadera
  2. Millan i skåne: Jag är nyfiken på maten och hur det är att resa ensam med barnen. Vad var det roligaste under resan?
    Gillade barnen resan?

    SvaraRadera
  3. Vi reste till Tanzania i kombination med den, till skillnad mot Zanzibar, betydligt mindre exploaterade ön Mafia Island. Det var i december 2013 och samtidigt som vi var där sa både jag och Herr Minimalist att denna typ av resa måste vi göra om i framtiden när vi har barn i skolåldern! Det var helt klart en av de mest fantastiska resor vi gjort, och jag lärde mig betydligt mer om djur och natur än jag gjort under alla år i skolan. :)

    Vi reste med resebyrån Topp Afrika, kan varmt rekommendera dem. Vi två åkte ensamma med en chaufför, vilket kändes väldigt bra till skillnad mot andra som satt trångt i sina "bilar" med 6-8 andra personer. Men det kan ju vara en prisfråga för vissa.

    Det ska bli spännande att läsa mer om er resa, framför allt hur det var att resa med barn!

    SvaraRadera
  4. Millan i skåne: Väntar på del 2 ;)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin