tisdag 16 december 2014

Livet är bättre på film!



Film är en spegel av vårt samhälle och vår tid. Augmented Society – ”förstärkt bild av samhället” – är ett projekt från Svenska Filminstitutet som syftar till att lyfta fram hur film kan belysa verkligheten. Konceptet är enkelt, man bjuder in olika personer att kommentera aktuella frågor och samhällsfenomen utifrån en film som gett dem en insikt, kunskap eller djupare förståelse. Den som vill kan också skriva dina egna filmtips och reflektioner i kommentarer.

Jag har fått förmånen att bidra med tips om filmer som tar upp olika aspekter av köpstopp och konsumtion vilket har varit jättekul! Jag har bland annat skrivit om den finska dokumentären Prylar ut, kärlek in som jag bloggat om tidigare.

I övrigt har det blivit mer plugg än blogg så här i slutet på terminen. Jag hoppas på förnyad energi och inspiration under julledigheten!

3 kommentarer:

  1. God fortsättning!
    Jag noterar att vi ägnar oss åt likadana aktiviteter under dessa dagar. Idag har jag haft långkallingar och raggsockor som benbeklädnad hela dagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Långkallingar och raggsockar är perfekt jullovsklädsel tycker jag!

      Radera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin