fredag 7 februari 2014

Inredningsfredag - pyssel med papper och tapeter

Oriental Wallpaper Dress 2010
Bild: Gemma Taylor

Den som är riktigt duktig svänger ihop en klänning... 


Mitt pysslande går i perioder, det är verkligen ingen hobby utan mer något jag ägna mig åt om jag får mycket tid över eller om jag har varit hemma med sjuka barn i flera dagar.
Ett material som är både lätt att roligt att pyssla med är tapeter. Ofta har man dessutom en eller flera rullar liggande från något renoveringsprojekt. Har man inget liggande kan man kolla med vänner eller med en tapet- eller färbutik. Vår lokala färgaffär säljer blandade "stuvbitar" av tapeter och jag har även sett enstaka rullar på loppis.

Via Inredningsbloggen hittade jag stylisterna Sania Hedengren och Susanna Zackes webbplats och deras blogg. På bloggen visar de bland annat hur man enkelt sätt gör tapettavlor. En annan kul idé är att göra som Craftynest och piffa upp en  gammal serveringsvagn

 Tjarn, Hyngelsböle 047

Tapettavla av Ingela Hjulfors Berg


Man kan också använda vanligt presentpapper. Jag har bland annat klätt tomma konservburkar med presentpapper till Lillasyster. Samma presentpapper (med cupcakesmotiv) använde jag även till ett skrivbordsunderlägg från Granit så nu har hon ett matchande skrivbords-set till en billig peng.
Nästa vecka är det sportlov här i Göteborg och om vädret är dåligt är det ett utmärkt tillfälle att stanna inne och pyssla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin