måndag 5 augusti 2013

Festina lente

festina lente tattoo

Bild: F. Tronchin 

 Festina lente kan översättas med "Skynda långsamt". Det är mitt livsmotto just nu. Jag försöker att inte växla upp allt för snabbt nu när jag är tillbaka på jobbet efter semestern. Dessutom vet jag att det här är ingenting jämfört med som väntar nästa vecka när barnen är tillbaka och skola och fritidsaktiviteter drar igång. Nej, det gäller att komma ihåg att andas och att ta en paus.
I somras träffade jag en tjej som liksom på bilden ovan hade denna text som tatuering, det kan nog vara en bra påminnelse i vår ibland stressiga vardag!

Läs mer!
How to make time slow down 
What is Enough?


2 kommentarer:

  1. Bara att gratulera dig! Själv brukar återkomsten från semestern innebära några sena nätter för att leverera material inom utsatt tid - och det samma gäller innan semestern. Ibland kan jag avundas de som kan ta en mjukstart första veckan efter semestern eller varva ner några dagar innan semestern börjar!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin