tisdag 20 augusti 2013

Cykeltisdag: Bike Öresund, reseplanerare för Öresundsregionen



2012-06-29 12.56.25

Jag har cyklat en del i Öresundsområdet, bland annat Malmö-Höllviken och i området kring Skanör, Falsterbo. Än mer cykling har det blivit i Köpenhamnsområdet. Förra året cyklade jag dessutom Malmö-Köpenhamn via Helsingborg-Helsingör. Det var inte helt lätt att hitta ut ur Malmö (jag kom med färja från Tyskland) bara genom att följa skyltar, tack och lov kunde jag kolla Google maps på mobilen så länge jag var i Sverige. Vi villade även bort oss utanför Landskrona. I Danmark känns det på något sätt som om det är lättare att hitta rätt bara genom att följa skyltar.

Nu har man lanserat Bike Öresund, en reseplanerare för Öresundsområdet. Enligt Markus med bloggen Malmö-Lund på cykel ska reseplaneraren vara riktigt bra också!
Det finns även information om cykelturism i området och om hur det funkar med cykel och kollektivtrafik.
Vill du läsa mer om Öresund som cykelregion kan du läsa på det avslutade (2010-2012) projektets webbplats. Sen är det bara att ge sig ut och cykla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin