måndag 4 februari 2013

Helg med sunfleet och skridskor



Numera är jag bilfri men för att få ihop tillvaron ibland kan det behövas tillgång till bil. Detta har jag löst genom att gå med i Sunfleets bilpool och i helgen var det första gången som jag testade. Jag måste erkänna att jag var lite nervös men allt funkade bra. Jag kunde enkelt ta bussen från jobbet och åka några hållplatser längre för att hämta upp bilen i en av de två pooler som finns där jag bor.
På lördagen åkte vi till en fotbollscup utanför stan, gjorde lite ärenden och hämtade upp en av barnens kompisar som skulle sova över.
Tack vare bilen var det också möjligt att kunna hänga på när en kompis frågade om vi ville med ut och åka skridskor på en sjö i helgen. Vi fick en fantastisk dag vid sjön Uspen med skridskoåkning, pulka på isen, fika och grillning.  Så nu bär min jacka (och jag) den svaga men omisskännliga parfymen "Eau d'Outdoor" aka vedrök...

5 kommentarer:

  1. I Uspen har jag badat hela min uppväxt. Och åkt skridskor :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! Det ligger en ganska bra bit ifrån oss men helgens åkning var helt klart värt färden.

    SvaraRadera
  3. Visst är det bra med bilpool! Vet inte hur jag skulle klara mig utan den. Är billös och fraktar typ allt på cykeln. Skojigast(?) var nog när jag försökte mig på att frakta hem två 1,8 m tavelhyllor + en massa annat från IKEA. Tror de som tittade på hade roligast faktiskt. Men hem kom jag... välbehållen!

    Tack för en inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  4. Jag har sett en del intressanta fraktlösningar per cykel i Köpenhamn. Bokhyllor m.m på vanliga cyklar och jag har själv fraktat en hel del på lastcykel.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin