måndag 7 januari 2013

Ljus i januarimörkret



God fortsättning! Hoppas att ni har haft det bra under jul och nyår! Jag firade jul med olika familjekonstellationer innan jag tog buss, båt och tåg till Danmark i mellandagarna. Nyår firades i ett blåsigt Köpenhamn med bubbel, dronningens tal och hembakta kransekager.

När jag var med barnen på Jul på Liseberg önskade jag mig en lägenhet av tomten och i väntan på flytt passar jag på att rensa men också på att Blocketfynda!

På bilden ovan kan man se snäckskalslampan som jag precis fyndade. Jag har länge velat ha en snäckskalslampa och nu kände jag att det var dags! Eftersom jag numera är bilbefriad var killen som sålde den snäll nog att även köra hem den åt mig!  

Nyårslöften
Jag har bestämt mig för att följa the Compact i år, dvs att försöka köpa begagnat i så stor utsträckning som möjligt. Det blir som ett slags köpstopp men med ganska fria ramar. Jag har heller inte formulerat några undantag än utan satsar helt enkelt på medveten  konsumtion tills vidare.
Jag försöker donera och Freecycla så mycket som möjligt av det jag själv rensar ut och hoppas kunna spara ihop lite poäng på karmakontot så att jag själv kan få tag i det som jag behöver. Andra nyårslöften är att avsluta projekt snarare än att påbörja nya, ta gamla tentor, läsa ut böcker som har blivit liggande m.m. Och jag har en vit månad i januari.

Har du några nyårslöften?


4 kommentarer:

  1. ja! att bli snällare mot mig själv. att tänka på attraktionslagen i allt jag gör. köpstopp. att få bloggen ännu bättre och gärna lukrativ.
    att gå ner 30 kilo. inte klippa håret.
    spara pengar så gott jag kan.
    kram från Ed i Dalsland//

    SvaraRadera
  2. Superfin lampa!
    Jag ska bara sticka från mitt egna "garnlager" i år. Det är en utmaning som heter duga!

    SvaraRadera
  3. Förutom Freecycle finns nu även Streetbank, vet inte om du hört talas om det?

    http://www.streetbank.com/

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin