tisdag 6 mars 2012

10 saker

Tussilago

 Jag väntar ivrigt på vårtecken... Den här bilden togs 1/4 2009.

Med våren och ljuset kom rensningslusten tillbaka igen. När jag packade upp lådorna med saker som stuvats undan under vår senaste renovering så var det ett och annat som åkte ut. Dessutom har barnen växt flera centimeter under vintern så det kommer att krävas en rejäl rensning bland deras kläder...
Under vintern har jag lyckats tömma garaget på en hel del saker stora som små, men det finns fortfarande en hel del som ska till tippen respektive Myrorna.

Veckans rensning:

  1. 1 par röda panelgardiner som jag egentligen aldrig gillat och nu åker de till Myrorna
  2. 5 st spegelväggsrutor som föregående ägare lämnade kvar på vinden i huset (till en person som efterlyst sådana via en skänkessida på Facebook)
  3. Ett kilo gamla inaktuella bruksanvisningar  (vi har köpt nya energieffektiva & framför allt fungerande vitvaror)
  4. Diverse utslitna och urväxta barnkläder 
  5. 4 st skojiga sugrör som är omöjliga att diska 
  6.  1 affisch från premiären av den första prinsessan Lillifee
  7. En lånad dvd-film som fick gå tillbaka till sina rätta ägare
  8. 1 urvuxen barnjacka som går vidare till bekantas barn
  9. 1 utläst bok (till Bookmooch)
  10. En näve trasiga småsaker som sådana där låtsasmynt man lägger i kundvagnen m.m.
Jag funderade på att slänga ut en sprucken blomkruka också men den får numera tjänstgöra som "torktumlarluddbehållare" ett tag istället. Ett bra exempel på återanvändning :-)

4 kommentarer:

  1. Bra jonnat! Låtsasmynt, jag försöker alltid han en sån i väskan när jag handlar...

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Inspirerad av dej har jag kört "10 saker i veckan" under et par veckor och tänk! det blir bara lättare och lättare att hitta sånt som vill flytta. Jag ger bort til vänner, säljer på Tradera, slänger uttjänt samt lämnar tillbaka lånade saker på löpande band nu. Å så har jag ställt en papperskasse i hallen som när den blir full med saker jag inte vill ha kommer att hamna på Myrorna.
    Jag upptäcker mer och mer hur det fyskiska bagaget dvs alla prylar faktist är ett stort onödigt mentalt bagage också.

    Jag har inget uttalat köpstopp samtidigt, men jag handlar aldrig särskilt mycket saker iallafall. Ibland tar jag en period där jag inte handla någonting mer än mat och hygien men det är bara en eller ett par månader i stöten.

    SvaraRadera
  3. Kul att du blev inspirerad Anna!

    SvaraRadera
  4. Det är kul att vara inspirerad ;)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin