måndag 27 februari 2012

Årets bokrea

books

Bild: no_typographic_man

Förra veckan började årets bokrea men jag blir aldrig lika engagerad som när jag var yngre. Då jag kunde köa vid midnatt eller gå upp tidigt på morgonen för att vara säker på att få tag på just de böckerna som jag hade sett ut.  I år har jag kollat igenom diverse kataloger och webbplatser och kan tipsa om lite intressanta böcker. Och kom ihåg - har du köpstopp kan du nästan alltid få tag på dem på biblioteket. Dessutom  har flera av böcker reats även tidigare år... 

Hos Bokus hittade jag Stockholm gratis, Ta hand om din cykel, Fynda : en guide till antikt, secondhand, retro och vintage i Stockholm, Status - vägen till lycka (recenserad här), Makten över tiden (recension här)Växla ner (också recenserad här på bloggen), Slow (också recenserad) och Sjyssta bananer (läs min recension).  Must have, The Hidden Instincts Behind Everything We Buy låte rockså spännande.

Bokia rear Sveriges 100 märkligaste sevärdheter som jag recenserade i höstas

Akademinbokhandeln skänker  1% av bokreaförsäljningen till SOS barnyar genom projektet Läsa, lära leva! På deras rea hittar man också Status - vägen till lycka (recenserad här), Skånska smultron som jag tipsade om här och Bodil Jönssons 10 år senare som ligger och väntar på att bli recenserad. Mannerströms Sill & strömming kanske också vore något att slå till på, jag gillade ju hans sillinläggningar.

Mer
Fler bokreatips får du hos Hellre barfota än boklös


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin