tisdag 4 oktober 2011

Cykling i september

I bike Copenhagen!

September innehöll trots allt ett par glädjeämnen. Första helgen i månaden tog jag tåget ner till Köpenhamn för att fira min mors födelsedag. På fredagen passade jag på att svänga förbi Halmtorvet där I bike Cph, ett socialt forum för alla som cyklar i Köpenhamn, anordnade ett cykelevent. Egentligen var jag där för att rösta på min cykelkompis Sonia som tävlade med ett foto men jag passade även på att delta i en utlottning av en snygg I bike Cph cykel. Roligt nog vann jag en fin retro cykel och när jag för några dagar sedan var i Malmö passade jag på att åka över till Köpenhamn och hämta cykeln.


2011-09-17 12.45.38


Cycling for libraries - the documentary
I mitten av september var det även dags för återträff med Cycling for libraries gänget i samband med att dokumentärfilmen om vårt cykeläventyr hade premiär i Helsingfors. Det var jättekul att träffa alla cykelvänner igen och Helsingfors visade sig vara en perfekt stad att utforska per cykel. Vi hyrde cyklar hos Greenbikes och trampade för Kiasma, Sibeliusmonumentet, Tempelkyrkan och mycket annat. Bästa fiket var Regatta (bild ovan), där vi drack te och åt karelska piroger! Den 30 min långa filmen finns på nätet för den som vill titta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin