tisdag 2 augusti 2011

Cykeltisdag: Tweed run i Stockholm 15/10

Tweed Ride - Vice Edition

Bild: The Prudent Cyclist

I mars bloggade jag om den kombinerade kafé- och cykelbutiken, Bianchi Café & Cycles på Norrlandsgatan i Stockholm. Jag illustrerade inlägget med en reklamaffisch från 2011års Tweed run i London. Nu sällar sig Stockholm till raden av städer som anordnar ett Tweed Run som är en cykeltur med elegans och stil där man cyklar i finkläder, gärna av tweed. Arrangörer är cykelhistoriska föreningen.

4 kommentarer:

  1. Vad fint... Jag brukar fincykla till jobbet, när det finns tid att ta det lugnt och är fint väder (två mil är lite långt i dåligt väder). Kanske borde jag börja med Tweed ;-)

    SvaraRadera
  2. Kul!
    jag hade bara sommarlinne idag..

    SvaraRadera
  3. Grymt bra idé!

    Om du har några plastpåsar till övers och vill vara med och försöka vinna ett hemmagjort färgglatt plastpåsedraperi så kika in på peppen.wordpress.com innan sista augusti :)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin