torsdag 19 maj 2011

Sista förberedelserna inför Berlin




Vattentät cykelväska från team Sportia, fick ersätta min gamla icke-vattentäta barnvagnsväska

Liksom Uttramparen som också ger sig iväg snart så har jag lite resfeber. De senaste dagarna har ägnats åt de sista förberedelsena inför Berlinresan. Det är lite småsaker kvar att köpa (ny tub med Voltarengel) men cykeln är nyservad (med nya punkteringsbeständiga däck) och jag har köpt en ny cykelväska att packa prylarna i. Vi har fått en lista över saker att ha med:

  1. * bicycle (don't forget it :)
    klart min Tunturi ska med, utrustad med ny gelsadel för extra komfort.
  2. comfortable clothes, remember we might get rain
    uttöver mina cykelkläder det blir sådana som är lätta och går att tvätta...
  3. raincoat
    jag tar med ett par gamla överdragsbyxor och en jacka jag fick när jag var volontär förra året.
  4. sunglasses
    2 par, ett par vanliga och ett par gultonade för cykling
  5. a hat
    keps kanske?
  6. bicycle helmet
    jag kör med hjälm
  7. sunscreen lotion
    faktor 30 + stick nedpackat + after sun
  8. gloves
    ett par cykelhandskar och ett par löparhandskar ifall det blir kallt
  9. eatingplate (plastic/metal please), also suitable for soup + cup or mug for drinking + fork+spoon+knife
    Jag har packat ner mitt mealkit från Lightmyfire
  10. drinkingbottle
    gammal sportflaska från SATS
  11. health- and propertyinsurance
    Europeiskt sjukförsäkringskort från Försäkringskassan nedpackat + jobbets sjukförsäkringskort
  12. sleeping bag
    min 20 år gamla sovsäck har gått i arv till barnen, jag har uppgraderat till en nyare Haglöfs
  13. sleeping mattress
    passade på när det var 20% rabatt och köpte ett självuppblåsande från Therm-a-Rest
  14. one set of bedsheets
    reselakan från Ikea Family med många år och resor på nacken
  15. toothbrush, soap and other personal hygiene stuff
    träningsnecessären
  16. your medication of course
    huvudvärkstabletter, voltarengel & tigerbalsam + 1 mini första förbandväska
  17. towel
    jag har en bra snabbtorkande som jag fick när jag prenuemrade på tidningen Blossom - en riktigt bra värvningsgåva som jag använder flera gånger i veckan
  18. mobile phone (and charger)
    japp
  19. cash (crowns for Denmark and Euros for Germany)
    undrar hur mycket man behöver...
  20. your favourite snacks, with a lot of energy
    choklad, torkade tranbär, misosoppa, nudlar m.m



  21. small bike tools for your bike if you have them
    multiverktyg Extreme + ett punkteringslagningskit som dottern vann på cykeldagen
  22. camera
    det får bli den lilla digitalkameran
  23. laptop/iPad/smartphone/pen+paper for working
    resedatorn är nedpackad + anteckningsbok & penna



  24. a small backpack/saddlepack for carrying snacks+water+jumper etc.
    jag köpte en ny från Ortlieb - också den vattentät och kommer förhoppningsvis att hålla länge
  25. optional swimwear
    klart badräkten ska med
Utöver den här listan har jag packat ficklampa, mössa, spännband, flipflops (perfekt för vandrarhemsduschar), GPS-klockan jag köpte av kollegan för två år sedan, y3 tvättmedel för att kunna tvätta svettiga cykelkläder, hänglås, silvertejp, sykit, gudiebok till Berlin, Köpenhamnskarta...
Jag vet att jag säkert kan komplettera om det är något jag har glömt men jag lusläser olika packlistor för att vara på den säkra sidan.

Något mer jag borde tänka på att ta med/förbereda?

2 kommentarer:

  1. Vilket äventyr!
    Cykling är livet!
    Vad avundsjuk jag blir!
    Du har väl vattenflaskan lätt tillgänglig på cykeln! Och keps, ja, ta kepsen!: skyddar mot regn, vind och sol o håller håret på plats.
    Och ja, energigodis av torkade nötter och frukt låter strålande.

    Lycka till!

    /Lisel

    SvaraRadera
  2. Åh! Bra lista, Jag ska tusan använda den jag med!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin