fredag 20 maj 2011

Inredningsfredag - att förändra sitt hem

All my stuff

Bild: terriem

Jag har någon sorts hatkärlek till inredningsbloggar men häromdagen fastnade jag hos the Nester. I gästinlägget hos "Sick of Your Stuff ? How to Change Everything" berättar Karen med bloggen The Art of Doing Stuff hur hon en dag vaknade upp och inte alls kände igen sig i sitt hem. Efter att ha ägnat år åt att kärleksfullt inreda sitt gamla hus började hon nu irritera sig på bristen på förvaring, avsky de rangliga möblerna och beklämmas över hur övermöblerade rummen kändes. Eftersom hon inte är en person som vilar på lagrarna s ägnade hon naturligtvis de kommande två veckorna åt att sälja överflödiga prylar och måla alla väggar vita. Från att haft ett hus fyllt av loppisfynd och antikviteter har hon nu en mer modern stil. Givetvis sålde hon inte allt och visst kommer fotfarande ett och annat loppisfynd över tröskeln men framför allt bor hon nu i ett hem som passar henne och hennes livsstil.
Även om den här typen av drastiska förändringar inte passar alla så kan det ibland vara en fördel att sätta igång istället för att förhala och dra ut på tiden.

Passa gärna på att läsa Karens blogg. Den är skriven i en humoristisk ton och är full med praktiska återanvändningstips som hur man klär om en stol på 5 min eller hur man rengör och återanvänder en lampskärm som har legat i dammen hela vintern.

1 kommentar:

  1. Tack för omnämnandet! Du har rätt. Jag är mycket gladare i mitt hus nu, men denna metod är förmodligen inte för alla! Ledsen för den misstänkte svenska! ~ karen!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin