måndag 4 april 2011

Matmåndag: Hemköps säsongsbloggare utsedd



Säsongstänkandet har gått från dåtidens nödvändighet till nutidens trend och intresset för att äta efter säsong växer i takt med det ökade miljö-/klimatmedvetandet.
I januari bloggade jag om att Hemköp sökte en säsongsbloggare, dvs någon som ville tillaga säsongens råvaror i 100 dagar – och blogga om det på Säsongsbloggen. Av närmare 1500 sökande blev det tvåbarnsmamman Carolina Jonnor från Göteborg blev utvald till Hemköps säsongsbloggare.


“Med två små barn kommer det bli en utmaning att få hela familjen att uppskatta nya och mer omväxlande råvaror. Receptet är att använda min experimentlusta och att smaka mig fram till nya matupplevelser. Vardagshumor och glädje är en naturlig del av min livs- och matfilosofi, vilket jag hoppas att läsarna ska uppleva, annars får de säga till!”

Som utvald bloggare får Carolina även hjälp av Hemköps coach, Lena Camarch Rydberg och Hemköp betalar dessutom för maten under de 100 dagarna! Juryns motivering löd enligt följande: För sitt inspirerande och intresseväckande språk och sin lust för mat tillsammans med en stor portion humor som lyser igenom i texten är Carolina Jonnor vald till Hemköps Säsongsbloggare 2011.

Om Hemköps säsongskoncept
Hemköp lanserade Säsongskonceptet för knappt ett år sedan. Genom ny skyltning, en 44-sidig säsongsguide och Säsongsbloggen ska kunderna få vägledning och tips. Som stamkund hos Hemköp får man guiden utan extra kostnad, men den finns också till försäljning i butik för 20 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin