tisdag 1 februari 2011

Project 333 - månad 1

My project 333 - month 1

Scroll down for English


Jag vet ju att du är galen men du hittar ny sätt att uttrycka det på hela tiden...
Ovanstående citat är från min kollega när jag berättade för henne om Project 333...
Nu har det gått en hel med "Project 333" - dvs 3 månader med endast 33 st klädesplagg/skor/accessorier. Alldeles efter nyår reste jag runt en del i Sverige men sedan dess har jag hållit mig hemma. Jag tycker att projektet har flytit på bra trots skiftande väder och temperatur. Första veckan glömde jag min mössa och fick införskaffa en ny. Vecka tre fick jag lämna in min kappa på lagning och nu sista veckan insåg jag att mina vinterkängor har börjat ge med sig. De köptes dock in i februari förra året så jag ska ta med mig kvittot till butiken och reklamera dem.


Project 333 - month 1 - What I didn't wear

Vad var det då som inte kom till användning? Föga förvånande var det finkläderna som hängde oanvända i garderoben. De får en ny chans i februari och har de inte kommit till användning då heller så kommer jag nog att göra vissa förändringar inför månad 3.
Jag har gallrat bland mina tillåtna hemmakläder men planerar att komplettera mina träningskläder eftersom de börjar bli utslitna...

Mer
Eget köpstopp på nya kläder
Reader Story: My Year Without Clothes ShoppingThe One-Year Wardrobe Project

The first month


Well, I do know that you're crasy but you find new ways of expressing it all the time...
This is what my colleague said when I told her about Project 333...
I think that my first month of Project 333 went rather well. I love that it only takes 3 minutes to organize my closet and it's a breeze getting dressed in the mornings.
There were a couple of mishaps, I forgot my cap and had to buy another one while travelling. I also had to take my coat to the tailor. I discovered that I had somehow ripped it and that it needed to be mended by a professional ASAP. In the meantime I used my goretex jacket as well as a back-up coat for work.
There were some items that I didn't use, mainly the more dressy items. I will give them another chance for February and if I still haven't used them I will make some adjustments for March.

More
Reader Story: My Year Without Clothes Shopping

The One-Year Wardrobe Project

4 kommentarer:

  1. (jag har alltid lämnat kläder för lagning hos min mor, även barnens kläder. Men nu funderar jag på att skaffa en egen symaskin...

    SvaraRadera
  2. Jag gillar alla såna där utmaningar där man skall klara sig på mindre, tycker inte alls att Du är galen :-)

    Men däremot tycker jag att 33 plagg ändå är rätt lyxigt många ;-). ( Min egen garderob innehåller nog inte ens 33 st plagg. ) Och har man t.ex. särskilda arbetskläder så behöver man inte så mycket olika plagg på fritiden.
    För den som är van att ofta byta kläder blir det förstås en större omställning. Det är så lätt att vänja sig vid mer...

    SvaraRadera
  3. Vilket spännande projekt!

    Själv är jag med i ett projekt som heter hållbar vardag i gävle kommun. Vi är ett antal familjer som får coachning i att leva mer klimatsmart. Nu har vi bland annat ett köpstopp.

    SvaraRadera
  4. Kul projekt! Blir sugen att haka på!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin