lördag 8 januari 2011

Project 333 - vecka 1

Project 333 - week 1

Scroll down for English

Nu har det gått en vecka med "Project 333" - dvs 3 månader med endast 33 st klädesplagg/skor/accessorier. Under den här veckan har jag rest Göteborg-Malmö, Malmö-Umeå, Umeå- Stockholm, Stockholm-Göteborg och det har fungerat bra med ovanstående plagg + såklart underkläder, träningskläder och ett nattlinne. Eftersom jag åkte övervägande tåg så var det skönt att som vanligt inte packa mer än min vanliga kabinväska. Det har under den här tiden varit ganska omväxlande väder, från -20 grader till +1, från sol på klarblå himmel till snöstorm. Jag har varit redo för riktigt vinterväder men dumt nog lämnade jag min mössa på centralen torsdagen den 6:e när det snöade ordentligt i Stockholm så jag fick köpa mig en ny. Jag var nöjd med att ha packat ner mina överdrgasbyxor, de hjälpte mot kylan i Umeå och höll snön ute när jag pulsade omkring i Bromma. Fleecescarfen har fungerat bra som filt på tåget. Så bra att jag inte fick någon användning för min vanliga resefleecefilt om jag alltid släpar med mig när jag åker tåg. Nästa vecka är det dags att börja jobba igen och jag ser fram emot att testa project 333 både hemma, på kalas och på jobbet.

My first week with Project 333 has gone by in a flash. This past week I have travelled a lot, Göteborg-Malmö, Malmö-Umeå, Umeå- Stockholm, Stockholm-Göteborg and the items above have worked out just fine (with the additional work out gear, underwear and nightgown). Since I travelled mainly by train I was really pleased that I travelled light with only my "carry on". The weather has alternated from -20 degrees celsius to 1 degree celsius, from sunny one day to snowstorm the next day. I was prepared for the cold but I stupidly left my cap behind and was caugh in a snowstorm so I had to buy another one. I was pleased with my gore-tex pants, the kept the cold out while in Umeå and kept snow out in Stockholm. My fleece scarf came in handy as a travel blanket, I didn't have any use for my regular Eagle creek travel blanket that I always bring along. Next week it's back to the office and It's going to be a challenge using my items for both work, partying and downtime at home.

3 kommentarer:

  1. Anki, vad har du gjort med de kläder, smycken, skor mm du inte använder? Var är de nu? Själv gjorde jag en 33-lista men konstaterade snabbt att som föräldraledig är det vettigt att sortera ut ordentligt bland hemma/mys-kläder och saker mm också. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Kläderna har jag packat ner i en flyttlåda och skokartongerna har jag ställt på en hylla högt upp i klädkammaren. Smyckena ligger kvar på sitt vanliga ställe. Eftersom jag inte använder speciellt mycket smycken i vanliga fall har jag dem inte framme.

    SvaraRadera
  3. barnbarnet har liten söt fleecefilt jag kan låna :)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin