onsdag 5 januari 2011

Köpstoppsbloggen under 2011

2011

Bild: uniquefrequency

Så här i början av 2011 är det intressant att blicka tillbaka och läsa om mina ambitioner för Köpstoppsbloggen 2010. Jag lagade mig till exempel aldrig igenom köksalmenackan eller bakade sudegsbröd (dock annat bröd och en del del tårtor och kakor). Inte heller har det blivit någon ny bil... Jag betade av en hel del böcker på att läsa listan men lika många står kvar på "att läsa listan". Det blev en del flygresor, något jag annars försöker undvika. Jobbresan med tåg till Norge som jag såg fram emot fick jag däremot skippa eftersom jag precis hade opererat knät.

Hur blir det under 2011? Liksom tidigare år komme det att handla om miljö, konsumtion, mat och mycket annat. Jag kommer fortsätta med den ungefärliga uppdelningen som jag haft några år nu:

Måndagar
Matmåndagarna fortsätter. En av mina nyårsambitioner är att bli duktigare på att ta med matlåda, både för att spara pengar och ta till vara på rester.

Tisdagar
På tisdagar skriver jag oftast om något som har med miljö, transport, resor, återvinning eller liknande att göra. Det kan handla om allt från avfallshantering till cykling. Till sommaren planerar jag cykla mellan Köpenhamn till Berlin. Det är en nätt sträcka på 65 mil så jag tänkte träna för det genom att cykla till och från jobbet så fort snön försvinner.


Bokonsdag
På onsdagar recenserar jag olika böcker, nu i januari kommer jag att fortsätta med recension av Affluenza. Kom gärna med fler förslag på böcker att recensera! Jag fortsätter med min läsdagbok, den hittar du här.

Torsdag
På torsdagar skriver jag ofta om ekonomi, frivillig enkelhet och liknande. Jag hoppas fortsätta att blogga för Camino. Under 2010 började jag engagera mig i Timeshifters men hann paradoxalt nog inte lägga så mycket tid på det som jag hade önskat. Jag hoppas dock kunna fortsätta med Timeshifters även under 2011 och tillsamans med Ivan har jag bollat vissa idéer som ni kommer att kunna läsa mer om här på bloggen.

Fredag
Här kommer det tips om intressanta boendeformer och lite inredning med fokus på miniboenden och återanvändning.

Lördagar och söndagar
Känner jag att jag har något att blogga om på helgen gör jag det annars tar jag förmodlingen ledigt :-)

Lite nytt och lite gammalt också
Gästinläggen fortsätter, redan i januari (imorgon) återkommer Oskar som gästbloggat under 2010. Vill du vara med och gästblogga så maila på antianki@gmail.com.
Jag fortsätter att utforska hur ett enklare/minimalistiskt liv kan se ut och under årets 3 första månader kommer jag att fortlöpande rapportera om project 333 som jag deltar i.

Annars hoppas jag på ännu ett år fyllt av skratt, upplevelser, tågresor utan allt för långa förseningar, samvaro med familj och vänner, träning, lagom mycket jobb, brödbak, matlagning och mycket mer.

4 kommentarer:

  1. Ser fram emot ett nytt intressant år med köpstoppsbloggen!

    / Oskar

    SvaraRadera
  2. maken tjatar att vi ska baka surdegsbröd igen

    SvaraRadera
  3. Hej hej,

    Läste din bok för ett par år sedan och gillade den jättemycket. Nu har jag äntligen hittat till din blogg också och lagt till den i min blogglista så nu kommer jag att titta in då och då för inspiration.

    Gott 2011 önskar jag dig!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år Carina! Ja, jag får väl ta och testa i år Hannele.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin