fredag 14 januari 2011

Inredningsfredag: compact living 2011

vinklar

Via Maria med bloggen kvadratsmart fick jag tips om att Emma Busk, som driver bloggen 50 danska kvadrat, har börjat blogga om Compact living för Elle interiör. Emma jobbar till vardags med illustration och grafisk design och på 50 danska kvadrat samlar hon inspirerande bilder av bland annat nyskapande formgivning och inredning. Hennes nya bloggen heter Vinklar & vrår och så här beskriver hon själv innehållet:

Den här bloggen kommer först och främst att handla om hur man bor bra på liten yta. [...] Det är främst det positiva aspekterna med små bostäder som jag vill fokusera på här och visa smarta lösningar och roliga detaljer för det lilla hemmet.”

Jag har slutat läsa inrendingsbloggar eftersom jag så ofta blev missnöjd med mitt eget boende men ibland är det inte så dumt med lite inspiration! Jag gillade bland annat den här lägenheten, kanske för att jag själv skulle kunna tänka mig att bo där. Den känns ombonad, det finns en massa böcker och t.o.m en öppen spis - allt på bara 30m2! Mer bilder här!

Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Har just flyttat från litet rum på 16 kvm till tvåa på 50 kvm och tycker att jag bor i ett slott. Men jag vill ha ett praktiskt slott som "sväljer" mina saker, så här kanske jag kan få lite tips innan jag hunnit köpa in mitt redan planerade möblemang (och kan därmed planera om!).



    Har just nu en utlottning på min blogg, om det kan locka.
    http://blesselisa.blogspot.com/2011/01/utlottning-av-clinidermprodukter.html

    SvaraRadera
  2. Reagerade på kommentaren att du slutat läsa inredningsbloggar då de gjorde dig missnöjd´med ditt eget. Jag tycker att det är så tråkigt att vi människor drivs till att påverka varandra så...med uppmålade illussioner om Det Perfekta Hemmet / Livet....vem tjänar på det? Har bloggat om precid detta för ett tag sedan...
    http://regnavdagar.blogspot.com/2010/12/ljust-och-fraschtoch-ett-surt-troll-i.html

    SvaraRadera
  3. Hennes tips kunde vi ha behövt, men tänker hon var hockeyutrustning och surfingbrädor, cyklar och annat ska få plats..

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin