torsdag 4 mars 2010

Till fjälls

The Sign of the Ski Trail

Bild: Entons

I helgen sticker jag iväg till Dalarna för lite skidåkning. Resan bestämdes för någon dag sedan och eftersom jag inte har stått på ett par slalomskidor sedan sent 80-tal var jag tvungen att snabbt fixa lite kläder och utrustning. Som tur är kommer jag att kunna låna vissa saker och en resterande utrustning hyr jag. Min 10 år gamla Haglöfsjacka och den här vinterns bästa köp, ett par rejäla skalbyxor (jag har nog använt dem varannan dag sedan jag köpte dem i december) får duga som skidkläder. Men några saker var jag tvungen att komplettera med. Jag satsade på ett par skidglasögon, skidstrumpor och ett par ordentliga skidhandskar. Hos Allt om skidresor hittade jag en bra guide till att köpa begagnade skidkläder och information om olika märken. De har även en materialguide.


Begagnad sportutrustning
I lördags lyssnade jag på P3 Planet, Riksgränsenspecial och de tipsade om en specialbutik för begagnde skidkläder i Stockholm. Jag letade på nätet och hittade Fabulous & POOR en secondhandbutik för "sportutrustning, funktionskläder och streetwear med syfte att ta vara på en stor del av all den sportutrustning som idag är i omlopp". Bara för att vintern nu går mot sitt slut, betyder det inte att Fabulous & POOR gör desamma - tvärtom. Nu storsatsar man istället på vår och sommar, med samma populära koncept som under vintersäsongen fast med fokus på skateboard, cykel, segling, golf – ja allt vad vår- och sommarrelaterade sporter innebär. Riktigt smart!

Mer
De bästa tipsen för en lyckad skidresa för hela familjen
Lyssna på radioprogrammet Stil om Emilio Pucci – stridspiloten som var en hejare på skidåkning (tävlade för Italien i OS 1934) vars egendesignade skidkläder gjorde att modepressen att få upp ögonen för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin