måndag 1 mars 2010

Sockerstopp och chokladkex

mars 051

Inspirerad av Mimmi (som gått vidare till en månad med köpstopp) och alla andra renlevnadsbloggare där ute tänkte jag försöka mig på ett sockerstopp efter februaris semmelfrossande. Inget godis i mars helt enkelt! Nu är jag ingen större godisråtta, det är så få sorter jag gillar men har jag väl börjat på New Trees kanelchoklad kan jag inte sluta förrän all choklad är uppäten... ja det har blivit lite väl mycket choklad här och där helt enkelt...

Innan februaris utgång lyckades jag hitta och provsmaka Ekorrens ekologiska kex (med ekologisk chokladfyllning och överdrag av ekologisk mjölkchoklad) som jag läst om på allehanda bloggar . Sjölunda Gård heter företaget som ligger bakom läckerheten. Jag hittade kexet på Ekostore här i Göteborg.Väldigt smarrigt måste jag säga och när mars är över skall jag nog unna mig ett igen!

4 kommentarer:

  1. Måtfulla jag kan nöja men med EN chokladbit och har ingen avsikt att sluta med det :)
    Vill ha en brun sockerbit till mitt kaffe och te, försökte med såna där sacketter, men kom på att äkta socker måste nog ändå vara bättre...

    SvaraRadera
  2. Välkommen till den härliga tillvaron som "sockeravgiftad"! Tufft emellanåt för en sockerråtta som jag, men nu är det helt underbart när man väl fått ner sin konsumtion. Nu är det som sagt dags för en ny liten påminnelse om hur ljuvligt det är att inte överkonsumera. Ska bli riktigt härligt!

    SvaraRadera
  3. Sjölunda fick inte kalla den för "Kexchoklad" för Cloetta...

    SvaraRadera
  4. Hmmm... Mars är ju en chokladbit...
    Hur ska detta gå?
    =)
    Lycka till!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin