tisdag 2 mars 2010

Ekologisk hudvård



Jag använder generellt minimalt med kosmetika och hudvårdsprodukter men impulsköpte ett bodyscrub av märket Body America ("organic" enligt uppgift) som jag hittade på ICA Maxi häromdagen. Märket finns i lite olika ganska starka"lukter" och jag valde "toast to the coast" som ändå hade den mildaste doften.
10 minuter efter att ha stigit ur duschen kunde jag se nässelutslagen sakta sprida sig över kroppen, inte så kul när man väntar gäster inom 30 minuter... Det vara bara att dimma ljusen och låtsas som ingenting. Senare på kvällen övergick nässelutslagen till fjällande hud istället... Inte heller det direkt stämningshöjande.

Jag har ju tidigare provat ekoskönhetsprodukter med varierande resultat och det är bara att inse att eko inte nödvändigtvis är mildare. Ett betydligt bättre resultat fick jag av min socker- och olivoljeskrub som jag gjorde själv. Blanda valfri mängd olja (raps, majs, oliv) och socker. Vill du ha en lyxscrub så byt ut ingredinserna mot valfri mängd av råsocker, någon finare olja (mandelolja eller jojobaolja) och någon eterisk olja.

Mer
Lipglossbitch dissar Body Americas Toast To The Coast duschmousse
Sminkan har recenserat body buttern

3 kommentarer:

  1. Fy vilken trist överraskning. Hemmagjord scrub är överlägsen de man köper i affären. Gör min egen precis som du och brukar växla mellan olika oljor. Förutom de eteriska oljorna då.

    SvaraRadera
  2. Handla smart =) http://www.caresumers.tk/

    SvaraRadera
  3. Jag har haft bra erfarenheter av Body America, fast jag använder deras bodybutter med Äpple och Blåbär. -Å andr sidan vet jag inte hur många olika eko shampon jag testat och fåt klåda i hårbotten av...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin