söndag 8 november 2009

Bruka designmarknad

Idag lämnade jag Hisinge Island och tog mig in till stan för att bland annat besöka Bruka Designmarknad.

Bruka

Dem Collective var där

Bruka

Kul lokal med många prång

Bruka

Fina kottkuddar och dockor från Plingsulli

Bruka

Blandat från Bamsekram

Bruka

Kakbank på Bruka

Kakbank fanns på plats och sålde fika

Den 6 december är det dags för Bruka julmarknad. Camino Sveriges första och bredaste magasin för hållbar livsstil gästar marknaden och det blir givetvis en kreativa workshop! Övriga kreatörer på plats är bamsekram, beundra, The Pink Armadillo, Enas Lilla Sy, Spooon, Knätofs, Rethink Design, Johanna Johansson, Jenny Hong, Ingeborg Design, Jonna Jansson m.fl.

Bullfest
Jag köpte med mig bullar från surdegsbageriet Alvar & Ivar. Snart börjar de med julbaket berättade de! Helgen den första advent har de öppet lördag och söndag. Det kommer att finnas vörtbröd, skurna pepparkakor m.m till försäljning. Bageriet har en egen blogg!

På vägen hem hämtade jag upp ett nattduksbord som jag fyndat på Freecycle Göteborg. Det skall bli ett dockskåpsbord till Lillasyster.

2 kommentarer:

  1. Tack för att du kom och välkommen åter den 6 december!

    SvaraRadera
  2. visst var det en fin liten marknad! Jag hade barnrytmik där och vi hade så mysigt bland vackra tyger och glada människor!
    Bra blogg du har här ska jag hänga oftare!
    Kram
    Ida

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin