torsdag 24 september 2009

På bokmässan

Mässträngsel

Idag startar bokmässan, Bok & Bibliotek, och som bibliotekarie var jag naturligtvis på plats. Jag var och hälsade på Johanna & Tobias i Caminos monter. I år står de i elbolagets Kraft och Kulturs egna monter som kallas V-hallen. Jag tittade lite på Otto von Buschs nya bok Fashionable som verkar väldigt intressant! Vill du köpa ett signerat exemplar finns han i montern på fre. och lör. mellan 14 och 15.

Camino skall även delta i ett panelsamtal om vi skall spara eller slösa oss ur den ekologiska krisen (lör 15-16.00) och ett seminarie om klimathotet och demokratin med ärkebiskop Anders Wejryd, professor Folke Tersman (lör kl 12-12.45 Seminarierum K1)

Ekolådan

Jag var uppe en sväng på Hem & trädgårdsavdelningen. Ekolådan har släppt en kokbok, Ekolådans recept. Recepten är indelade råvaruvis från a–ö för att underlätta vid matplaneringen. Tio av deras odlare presenteras också i boken.

Intressant bok

Det här är en annan bok som jag skall försöka att få tag på. Att ta till vara på rester sparar både pengar, miljö och energi. Annars blev det en billig bokmässa för mig.Jag köpte inte en endaste bok. Däremot tog jag ett ex av Kloka Hem. Tidningen Effekt fick jag tyvärr inte tag på.

2 kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin