måndag 7 september 2009

Det handlar om psykologi










En intressant grej med köpstopp är hur fixerad man kan bli över det som man inte kan köpa. Det märkte jag inte minst när jag köpstoppade i maj 2008 medan jag skrev boken. Jag blev bland annat helt besatt av att testa Ben & Jerry's nya sandwich och suktade efter den hela maj månad. När juni väl kom och jag äntligen fick smaka på den var det inte alls lika intressant. Det handlar som sagt om psykologi.

Just nu är jag enormt sugen på att få testa Voddler. Jag (och 100 000 andra) har registrerat mig på Voddlers hemsida men jag lär nog få vänta ett ta till . Vad är då Voddler? Det är en webbtjänst som fungerar som Spotify fast för film. Man ska kunna se viss film gratis, andra som betalade per månad och de allra senaste filmerna genom att betala per visning. Senare skall det även komma tv-serier. Eva Wieselgren på GP Teknik & Trender är en av de som har testat och enligt henne funkar det väldigt bra.

Jag använder Spotify nästan varje dag och tycker helt klart att det är värt pengarna. Tidigare har jag varit hyrfilmskund hos både Lovefilm.se (liksom föregångaren Bra film) och cdon.se. Nu har CD on slutat med fysisk hyrfilm och enbart övergått till erbjuda film "on demand". Att ladda ner film och musik är inte ett alternativ i vår familj av olika anledningar.

En hel del bloggar lottar ut invites, exempelvis Din IT-kunskap. För att delta skall man göra något av följde saker

  1. Skriva ett blogginlägg (som det här) om Voddler i vilket du länkar till denna utlottning och tipsar Manou om det.
  2. Din IT-Kunskap en Facebook sida. har du ingen blogg kan du bli ett fan av bloggen på Facebook
  3. Tredje alternativ för dig som varken har blogg eller Facebook är att skriva på en kommentar vid hans inlägg och motivera varrför just du ska få invite.
Så nu håller jag tummarna!


2 kommentarer:

  1. Snart har vi levt 2 år utan tv,
    vi har inte hunnit sakna det, utom på somrarna, när deckarna kommer..

    Ingen av barnen har tv heller, de hinner inte..

    SvaraRadera
  2. oj vad jag känner igen mig! Jag drömmer om en ny väska!!! Jag drömmer om ett par nya skor eller snygga kläder! (fast man har mycket kvar i garderoben)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin