måndag 19 januari 2009

Lästips! Att handla mer kan lindra krisen men också ge sämre miljö

Bild: Lutrus , Northern Lights, Finland


Sätt pengarna i omlopp för att mota den ekonomiska krisen i grind, uppmanar statsministern. Nej, det hämnar sig på sikt, säger Annukka Berg och Leo Stranius. De vägrar delta i köptalkot.

Statsminister Matti Vanhanen uppmanade i sin nyårshälsning alla att konsumera som förr eftersom två tredjedelar av arbetsplatserna hänger på den inhemska efterfrågan. Men alla håller inte med. Läs artikeln i finska Hufvudstadsbladet.

Länk kollad 20150528

3 kommentarer:

  1. Jaså, vi ska konsumera oss ur alla problem. Tänk att det är så enkelt. Då är det väl bara att sätta igång då. Jag ska köpa en stor bil så jag måste köpa mycket bensin, visst gör jag världen en tjänst då!

    (obs! ironi...)

    SvaraRadera
  2. Ekonomi är så fruktansvärt krångligt. Jag kan liksom inte få in i mitt huvud hur det kan komma sig att en kris kan uppstå om ekonomin varken växer eller går tillbaka, utan bara ligger på noll.

    Och så måste man ju välja sida. Vad tror man på? Eko eller eco?

    Jag tror att vi inte kan fortsätta som vi gör när det kommer till miljön, men jag vet inte hur vi ska sy ihop det med ekonomin. Det måste väl gå på något vis? Annars lever vi i ett extremt destruktivt system..

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin