onsdag 16 juli 2008

Mediaonsdag - Fler ekoreko tidningar

Bild från KRAV

Ecoqueen, livsstilsmagasinet med miljöfokus, som lanserades i april får systertidningar. Förlaget LRF Media har registrerat ytterligare tre Eco-titlar hos PRV, Eco Joy, Eco Trend och Eco Fashion. Eco Joy ska ges ut med sex nummer per år, de övriga två med fyra.


Jag köpte ju ett nummer av Ecoqueen i juni efter att mitt månadslånga majköpstopp var över. Jag var rätt skeptisk redan innan jag hade läst tidningen men jag måste erkänna att jag har blivit mer positivt inställd till tidningen efter några genomläsningar. Nu är det första numret men det är väldigt matnyttigt, mycket att läsa till skillnad från lite andra tidskrifter som jag ögnat igenom den senaste tiden. jag stör mig fortfarande på alla anglisismer i tidningen och modereportagen, med undantag av Camilla Thulins vintagestyling av begåvade (och stiliga) skådespelerskan och ståupp-komikern Zinat Pirzadeh, känns lite flummiga.


Nästa nummer av Ecoqueen kommer i september.


Via bloggen Ett Bra Liv får jag tips om REKO - ett nytt livsstilsmagasin. REKO är en tidning från KRAV som ger ut tidningar i mindre skala sedan flera år, bland annat Kravmärkt och Allt om ekologiskt.
"Den moderna goda livsstilen behöver en egen röst och den rösten är Magasin REKO – en kaxig, modern och ifrågasättande tidning som planterar goda tankar.
Chefredaktör är Jakob Falkerby, tidigare informatör på Krav. Premiärnumret av REKO kommer i september och innehåller inspirerande läsning om mat, resor, mode, inredning, teknik och kultur – allt på ett hållbart tema. Redan nu kan man teckna en prenumeration, 4 nummer per år för bara 76 kr.


Relaterade inlägg:


Läs mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin