måndag 3 mars 2008

Snabbvisit i Stockholm

levenklare

Jag har varit på snabbvisit i Stockholm. Givetvis tog jag tåget och med mig som reselektyr hade jag Gisela Lindes nya bok "Lev enklare, idéer för en hållbar livsstil". Jag har nästan hunnit läsa ut hela boken, den var riktigt bra - och det säger jag inte bara för att jag är intervjuad i den ;-D Boken kommer släpps den 12 mars och jag skall försöka att få ihop en recension i veckan.

Skaffa dig ett liv före döden! ”Den som har mest grejer när han dör vinner” - västvärldens mantra har visat sig bara vara en trist tävling som inte gör någon särskilt lycklig. Allt fler är villiga att omvärdera sin livsstil, medvetet se över sina vardagsval och satsa på det som är viktigt för just dem: relationerna, ett eget skapande eller att leva mer naturligt.
Det handlar om att hitta ett nytt förhållningssätt till livet, tiden och tingen för att vårt materiella välstånd inte ska bli ett fängelse av statusjakt och trygghetsnarkomani, utan en språngbräda till ett liv att växa av.
Lev enklare är både en tankebok och en konkret handbok för dig som vill skala bort allt onödigt och fokusera på det du verkligen tycker är viktigt. Texten varvas med frågor att fundera över, inspiration och förslag till förändring.

I Stockholm hälsade jag på lite familjemedlemmar och som gårbortspresent hade jag med mig några flaskor ekologisk kallpressad rapsolja, vilket uppskattades. Min bror fick ett ex av Camino också.

1 kommentar:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin