måndag 11 februari 2008

Menu Plan Monday & Bentovecka


Ovan ser ni min första lunch som jag hade med mig i min nya matlåda. Det är Hemmagjort rotmos, vegetariska korvar, lite senap och en stor gurkbit. Jag kunde inte riktigt komma på vad jag skulle fylla den med för grönsaker så det fick bli gurka. Vi har fruktkorg på jobbet annars hade det varit en bra idé. Jag har redan planerat kommande dagars bentolunch. Imorgon bitti skall jag träna så då behöver jag klämma ner lite frukost i den också.

Menu Plan Monday

Måndag: blomkålsgratäng (från kokboken The Vegetable Dishes I Can't Live Without)
Bra hjälpa "till i köket rätt"där barnen kan bryta blomkål i mindre bitar.
Tisdag: potatis- och purjolökssoppa (överblivet från förra veckan) Och kanske en semla till efterrätt? Fast först skall jag på vernissage på Röhsska.
Onsdag
: Auberginerätt (från kokboken The Vegetable Dishes I Can't Live Without)
Torsdag: Barnen får köttbullar sen kommer maken och jag att avnjuta tre sorters rom som jag fick i julklapp från jobbet (via Delicard.se). Men vad skall vi ha till?
Fredag: Lasagne, timjanbröd och ett glas rödvin eller två.
Lördag: Barnen skulle inte säga nej till pizza, inte jag heller så länge jag få ananas på. Och pasta persto till lunch som vanligt.
Söndag: Vi får se

Läs mer!
"Man kan inte laga en perfekt middag varje kväll"
Här är familjen som äter upp maten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin