måndag 3 september 2007

Tema barn: veckan som gick



Eftersom jag missade att blogga i fredags får jag dra över en dag. I tisdags skrev jag om att barn också behöver leva ett enklare liv. Mina barn skall för första gången delta i en organiserad aktivitet. Hela familjen har nämligen kommit med på en "föräldrakurs" som vår stadsdelsnämnd ordnar. Det skall bli kul med nåt för hela familjen, dessutom får man kvällsmat!
I Ridgewood (USA) har man en gemensam årlig lugn familjekväll, Ready, Set, Relax!. Tanken bakom aktiviteten är att familjer skall tagga ner och framförallt inte låta barnen delta i allt för många organiserade fritidsaktiviter. Läs mer på http://www.readysetrelax.org/.

På ICAs webbplats hittade jag två saker som kan förenkla för barnfamiljer (och andra):
Vardagsfavoriter - för snabb inspiration när du skall handla
Månadsplanerarern - som komplement till eller istället för en kalender

Avslutningsvis läste jag en bra krönika av Gunilla Grahn-Hinnfors i dagens GP: Hur många leksaker har ditt barn.

Läs mer!
21 Tips on Keeping a Simple Home with Kids

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin