tisdag 11 september 2007

Saker börjar gå sönder


  1. Det har gått mer än 9 månader sen köpstoppet inleddes och nu börjar saker och ting gå sönder här hemma. Saker som behöver införskaffas ganska omgående är:

    Vaxduk till köksbordet (barnen har den senaste tiden gjort en massa hack i bordsskivan). Jag skall hålla utkik om jag kan hitta någon second hand. Det finns lite olika till salu på Tradera har jag sett. Ingen som har någon hyfsad liggandes i något skåp?
    Ny sarg till duschhörnan, den vi har börjar vittra sönder och har dessutom slagit sönder en kakeplatta där sargens gummi har försvunnit. Bör nog köpas ny om jag inte kommer över någon i väldigt bra skick.
    Duschmunstycket läcker (skall ersättas med ett snålspolande)
Hushållssaker som jag definitivt kommer att köpa efter nyår:
Torkställning, endast 4 av 6 hyllor återstår på vår nuvarande (försvinner fler hyllor blir det dock nödvändigt att köpa en ny)

Imorgon skall jag vara med i radio, p4 radio Göteborg men jag vet faktiskt inte vilket program det gäller. Det skall handla om bloggande men eftersom jag inte vet om jag kommer att vara hemma och vabba eller om jag är tillbaka på kontoret så blir det en telefonintervju. Så lyssna gärna, det är någon gång runt 11 på förmiddagen.

Något att läsa!
Energispartips för dig som i lägenhet - lär dig hur du isolerar din balkongdörr


Bilden "Shower Faucet" är tagen av rothwb med Creative Commons Licens.

4 kommentarer:

  1. Ska försöka lyssna..

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade just din blogg och har ögnat igenom vad du skrivit hittills sedan du började köpstoppet. Intressant och inspirerande!

    En fråga som jag dock inte har hittat något uttömmande svar på är varför du valt att ha köpstopp. Jag kan tänka mig i det närmaste oräkneliga anledningar, men jag undrar vilket/vilka som är just dina starkaste skäl. Har du fortfarande samma skäl som när du tog beslutet om att testa detta ett år eller har tyngdpunkten flyttats under resans gång? Och en sista fråga: Hur kommer du leva efter nyår vad gäller konsumtion?

    För övrigt: Keep up the good work!

    /Annika

    SvaraRadera
  3. Hej,hörd dig just i radion,Och hur inspirerande det var,Ett bra sätt att spara pengar tycker jag..hade så bra..MVH Peter

    SvaraRadera
  4. Delar erfarenheten att saker går sönder. De gör verkligen det. Det är en intressant upplevelse att se sitt hem falla sönder.

    Läste din krönika i JAK-tidningen, glad att hitta denna blogg, intressant, jag ska läsa ;)!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin