tisdag 4 september 2007

Hösten är här

"Shopping kan faktiskt räknas med i din dagliga motion. I varje fall om det handlar om powershopping, där du susar in och ut ur butiker en hel dag. Tänk bara på hur många timmar du håller på och hur långt du går under en lång shoppingdag - och hur trött du är i benen och fötterna efteråt." 

 Källa http://www.kelloggs.se/

Det har blivit märkbart kyligare i luften de senaste dagarna. Eftersom vi är optimister kör vi fortfarande runt med badkläder i bagageluckan men det kanske börjar bli dags att tvätta och lägga undan dem.
Efter att vår TV gick sönder har jag lyckats dra ner rejält på mitt TV-tittande men med vår "nya" TV samt massor med höstpremiärer vet jag inte hur det skall gå. Jag har bestämt mig för att bara följa 1 serie per kväll men jag är ju verkligen en sucker för mord & blod;
Måndag - CSI Las vegas
Tisdag - House
Lördag - Daziel & Pacoe
Söndag - Mord i sinnet
Annars har jag (eller snarare min mor) har färgat om alla mina urtvättade svarta kläder. Det blev ett riktigt lyft för garderoben! Men min mascara har börjat torka och concealern tog slut redan i somras. Jag ser mycket fram emot vår kommande Shanghairesa (drygt 2 veckor kvar). Det kommer att vara ett späckat schema med tid avsatt för shopping. Även om jag har bestämt mig för att att tillåta mig själv att shoppa när jag är i Kina så tror jag inte att jag kommer att gå till överdrift. Dels är det prutandet som avskräcker men även tankar på blyfärger, barnarbete osv...


Bild: Else 10

Till sist var jag bara tvungen att tipsa om de här söta Harry Potter dockorna som den händige själv kan virka (?). Det är en japansk teknik, Amigurumi. Något att ge bort i julklapp kanske?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin