söndag 19 augusti 2007

Ofrivilligt TV fritt


I morse när barnen som bäst satt och tittade på Dora utforskaren (de får vanligtvis bara titta på morgonTV på helgerna) så gick vår över 20 år gamla TV sönder...
Barnen blev så lagom glada och tyckte att vi skulle ringa byggarna för de skulle säkert kunna laga TVn. Maken undrade om vi skulle kunna klara oss till måndagen...
I januari tog jag visserligen en elektronisk paus (Utmaningen v. 5-6: Ta en elektronisk paus ) och upptäckte att jag inte saknade TV-tittande speciellt mycket men en hel höst utan TV - går det? Mest kommer jag att sakan CSI Las Vegas som hade säsongspremiär förra veckan. Under dagen har vi dock enats om att inte börja leta efter en ny TV förrän om en vecka i alla fall. Förhoppningavis får vi lite kvalitetstid tillsammans och kanske lär sig barnen att man kan lyssna utan att titta på rörliga bilder samtidigt.

Imorgon är jag tillbaka på jobbet igen efter 3 veckors semester, det skall faktiskt bli ganska skönt att komma in i vardagens rutiner igen. Dessutom har jag sparat semesterdagar så att jag kan ta några lediga fredagar eller liknande under hösten. Ibland kan man behöva en ledig dag av olika skäl. Dessutom är det mindre än en månad tills vi åker till Shanghai, något jag verkligen ser fram emot.

Bilden, "Screen Dream", är tagen av delarge med Creative Commons Licens.

1 kommentar:

  1. Shanghai låter härligt! Jag hoppas på någon varmare höstsemestervecka också, men inget är bokat.

    Jag ska köpa en laptop och har kollat upp snälla elektronikbolag i ett nyligt inlägg. Om du undrar över något märke när ni ska köpa TV, så kan jag kolla upp det i min köpguide för en bättre värld.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin