tisdag 26 juni 2007

Små hus, sushi och zen

Sanja Matsuri, Tokyo

Bild: gadgetdan

Jag har haft fullt upp med dagisgrillfest (i ösregn) och upppackning av lådor. Jag har dock samlat på mig lite läsvärda länkar som jag vill dela med mig av.

I februari skrev jag om små hus eftersom större inte nödvändigtvis är bättre. The Digerati Life skriver om samma typ av hus i Does Size Matter: How Small A House Are You Willing To Live In? och räknar upp en rad fördelar med att bo smått. Vi bor i lägenhet men jag skulle verkligen kunna tänka mig en sådan här liten sommarstuga. Fast vad gör man om man är 4 personer i familjen och blir inregnade hela sommaren?

Sushi är en av de saker som jag saknar mest med mitt köpstopp. Jag brukade äta det till lunch minst en gång i veckan tidigare. Maken är inte helt oäven när det gäller att rulla norimaki men nu var det ett tag sedan vi gjorde sushi hemma. Istället får jag sukta över How to Eat Sushi och memorerar sushietikett inför nästa års sushifrossa.

När vi ändå är inne på Asien så är sommaren ett utmärkt tillfälle att röja på skrivbordet och varför inte satsa på lite Zenkänsla på jobbet. Lifehack.org tipsar om 10 Steps to a Zen-like Working Environment. Zenhabits är en annan bra blogg som jag tipsat om tidigare.
Zen i all ära men mitt mål för den närmsta tiden är att komma i säng före kl. 22...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin