onsdag 10 januari 2007

Utmaningen - skaffa ett fadderbarn


Jag har ju antagit SOS-barnbyarUNICEFDet unika med SOS-Barnbyar är själva barnbyarna som föräldralösa och övergivna barn får komma till. I byn får de ett nytt hem, en familj, syskon och utbildning. Där finns ofta skolor, dagis, aktivitetshus och ibland ett sjukhus. Livet i byn bygger sakta upp en ny trygg värld för barnen. Kanske får de för första gången uppleva en barndom. Blir du fadder gör du det möjligt för fler barn att få komma till en barnby

1 kommentar:

  1. Toppen att läsa om att du utmanats - jag har precis fått "min" by från SOS-barnbyar. Ska scanna fotot och lägga upp. I alla fall, så skulle jag bara berätta att jag omnämnt din blogg på Naturvårdsverkets blogg
    i en färsk intervju.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin